16. května 2010

Svět knihy - den čtvrtý: poslední

Den poslední už není dnem pestrých programů ani autogramiád (ačkoliv ještě jedna autogramiáda byla u nakladatelství HOST a to amerického spisovatele George Blechera, který napsal knihu povídek Jsou i jiní lidé, kterou mám na recenzi, takže jsem si s autorem i trochu popovídala - žije část roku v Dánsku na farmě a řekl mi, že Amerika je moc stresující, hektická a o penězích, takže je zrovna rád na té své farmě v Dánsku. George Blecher je moc milý pán a tak jsem mu aspoň trochu pochválila knížku i když jsem ji ještě nečetla - když jsem ji otevřela, hned jsem věděla, že se to bude dobře číst, což jsem mu i řekla. Navíc je tam N.Y...). Poslední den je ponejvíce dnem maximálních slev. Nabídku "happy hours"kdy je i tak nízká veletržní cena za polovinu dělalo nakladatelství Dokořán nebo Garamond aj., tři knihy v ceně dvou BBart, či případně se dočkáte nabídky na zajímavou osobní slevu, vidí-li se zájem a váhání (dneska jsem takto získala od nakl. Vyšehrad výpravnou knihu o kavárnách a literárních salonech). Některým vystavovatelům se podle vlastních slov nechce zboží znovu balit, takže i proto ty slevy. To se to pak nakupuje. Pravda, výběr je sice o něco menší než na začátku veletrhu, ale zase absolutně nejvýhodnější. Ne že bych čekala zrovna na ty největší cenové propady, ale i tak tam, kde bylo doma prázdné místo, už jsou zase knihy. Moje úlovky, moje recenzní výtisky. Ještě nemám čas pořádně číst, ale už jsem včera aspoň několik z nich nedočkavě prolistovala...Samé třešničky na dortu.